DOPRAVNÍKY, DOPRAVNÍ CESTY
Ohebné spirálové dopravníky OSD 40, 50, 75, 100
Ohebné spirálové dopravníky jsou určeny pro přepravu a dávkování suchých sypkých práškových a zrnitých látek (velikost zrn max.15 mm) z násypek, vyprazdňovacích zařízení obřích vaků nebo sudů, mixérů, zásobníků a jiných kontejnerů do mezizásobníků, balících strojů nebo jiných procesních zařízení. Najdou využití téměř ve všech průmyslových odvětvích a to především v průmyslu potravinářském, chemickém, farmaceutickém, papírenském a stavebním. Technické řešení umožňuje přepravovat sypký materiál horizontálně, vertikálně nebo v libovolném úhlu sklonu s minimálními požadavky na prostor a s nízkými transportními náklady.
Přednosti:
- Prachotěsné provedení
- Minimální požadavky na prostor
- Variabilnost při umísťování
- Nízká hmotnost
Popis stroje
Ohebné spirálové dopravníky jsou konstruovány jako prachotěsné s možností ohebného uspořádání ve vodorovné a svislé rovině. Jsou řešeny stavebnicově.
Jsou sestaveny z dílů patrných obrázků:
1- pohon, 2- výpad (šikmý, přímí, obdélníkový), 3- vpád (šikmý, přímí, obdélníkový, sací koš), 4- ohebná dopravní trubka, 5- spirála, 6- ohebná vnitřní trubka, 7- koncové uložení, 8- stahovací objímky.
Pohon (1) je připevněn vždy na přírubu výpadu (2) pomocí šroubů. Tvoří ho buď samostatný elektromotor nebo elektromotor s převodovkou a těsnící přepážka.
Výpad (2) je svařen z ocelových trubek a plechů. Provedení šikmé je konstruováno jako univerzální pro horizontální i vertikální použití. Provedení přímé je určeno pouze pro horizontální umístění. Provedení obdélníkové je možné umístit vertikálně a horizontálně. Hrdlo výpadu lze upevnit např. na hrdlo zásobníku přímo pomocí spojovací objímky a těsnění (provedení šikmé a přímé), pomocí šroubů a těsnění (provedení obdélníkové) nebo přes mezikus zkonstruovaný podle hrdla zásobníku. Rovněž lze hrdlo výpadu připevnit hrdlo s výpadovým rukávem. Druhé hrdlo je buď zaslepeno nebo je na něj připevněn detektor ucpání hrdla. Na straně pohonu je příruba pro jeho upevnění.
Vpád (3) je rovněž svařen z ocelových trubek a plechů ve čtyřech provedeních (šikmém, přímém, obdélníkovém nebo jako sací koš). Provedení šikmé a obdélníkové lze umístit horizontálně i se sklonem, přímé pouze horizontálně. Nevyužité hrdlo je zaslepeno. Sací koš lze zasunout přímo do materiálu ( např. ocelového bubnu zásobníku).
Ohebná dopravní trubka (4) je z otěruvzdorné plastické hmoty chemicky odolné vhodné pro přímý styk s potravinami. S vpádem a výpadem je spojena pomocí ocelových stahovacích objímek s těsněním (8).
Dopravní spirála (5) je volena podle druhu dopravovaného materiálu z drátu s kruhovým nebo obdélníkovým průřezem. Použitý materiál je ocel nebo nerezavějící ocel. S hřídelí pohonu je spojena pomocí unašeče a příložek se šrouby. Volný konec je uložen v koncovém ložisku (7).
Ohebná vnitřní trubka (6) slouží ke snížení středového propadu některých druhů materiálů u dopravníků s větší světlostí. Je z plastické hmoty chemicky odolné vhodné pro přímí styk s potravinami.
Parametry
Délka dopravníku L | max. 12m |
Ohebná dopravní trubka | otěruvzdorná plastická hmota chemicky odolná vhodná pro přímí styk s potravinami |
Spirála | průřez drátu - obdélníkový materiál: ocel, případně nerez |
Příkon | 0,37 –4 kW (dle dopravovaného materiálu, světlosti a délky) |
Otáčky spirály | cca 300 ot/min |
Měrná hmotnost dopravovaného mat | max. 1400 kg/m3 |
Granulace dopravovaného materiálu | max. 15mm |
Elektromotor | 400 V, 50 Hz |
Krytí | IP 54 |
Technická data
Výkonová řada je tvořena čtyřmi velikostmi podle použité světlosti ohebných dopravních trubek:
Technická data
Typ dopravníku | OSD 40 | OSD 50 | OSD 75 | OSD 100 |
Světlost dopravní trubky (mm) | 40 | 50 | 75 | 100 |
Max. výkon (m3/hod) * | 2,5 | 5 | 9 | 13 |
Min. poloměr ohybu R(m) | 1,5 | 1,7 | 2,5 | 3,0 |
* Uvedené hodnoty jsou pouze orientační a kalkulované na objem. hmotnost 700-750 kg/m3.. Ve skutečnosti jsou značně závislé na druhu dopravovaného materiálu a prostorovém uspořádání dopravníku. Je proto nutné provést odzkoušení s konkrétním materiálem, pro který bude dopravník použit.
Možné způsoby instalace:
Galerie